Welle

Welle

zaterdag 22 juni 2013

Jacob voor hem ... of voor haar ?


Gisteren had ik heel wat stofjes geknipt. Zo zou ik de volgende keer ik zin had om mijn machientje boven te halen, meteen kunnen starten...
Dus ik knipte stof voor een hemdje uit Homemade Mini Couture voor Kamil, een Charlie voor Lorin en een Jacob voor Kamil.

Tenminste dat was het plan ...

Bij het knippen van de Charlie had ik gezien : overal 1 cm naadwaarde knippen ...  aangezien de Jacob van dezelfde maakster is, ging ik er verkeerdelijk vanuit ... overal 1 cm naadwaarde bijknippen...

Toen ik vandaag achter mijn machine kroop en de broek in elkaar zette, merkte ik al snel dat het veel te groot was voor mijn ventje ... Toen ik dan toch de handleiding erbij nam, zag ik dat er stond Dit patroon is inclusief naadwaarde ... Ach ja , dan zou het maar op de groei zijn...

Toen mijn dochter vroeg of ze het broekje eens mocht passen , was ik plots heel gelukkig ... Het past als gegoten ... niet gewoon mooi, maar echt prachtig :-D

Ik koos voor een geel Gabardine van Koekepeertje en een fel gekleurd paspel , zelfgemaakt van Bias  dat ik kocht op de stoffenmarkt.

Ik heb ipv de ganse lengte van de zijkant , een deel van de zak meegepaspeld - ok misschien niet meteen een correct woord ;-). Even uitgezocht hoe ik dat best kon doen ...

- eerst pasel op zakje
- daarna zakje op broek stikken

- broek verder afwerken


- en dan paspel verder stikken in de zijnaad.

Voila ... zo ziet het eruit...

 

1 opmerking:

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Google Find us on Google+