Welle

Welle

vrijdag 28 augustus 2015

Vissen en Fonteinen

Vandaag moest een fijne dag worden... Een dag waardoor ze binnen een paar maanden nog steeds het gevoel hebben dat ik hen de ganse vakantie mijn volle aandacht heb kunnen geven. 

In realiteit heb ik mijn kids amper gezien. Opvang vinden was niet zo moeilijk ... zelfs zo makkelijk dat ze meteen het huis uit waren voor enkele dagen na elkaar. Mijn man en ik werken beide full time, of zelfs dat net ietsje meer... dus het was een vakantie vol mixed feelings ... "ik mis de kids" en "oef ff rust" wisselden elkaar vaak af. 

Maar vandaag zouden we fijne dingen doen!! 

En dat deden we :-D 

In de voormiddag bezochten we Aquatopia in Antwerpen. De ene aquarium na de andere, opgedeeld in 7 werelden. 


Zelf hebben we een kleine aquarium thuis met vooral garnalen, slakken en guppies. Mijn dochter werd wild toen ze zag dat er guppies bij de piranhas zaten. Bijna gans Aquatopia heeft haar paniekerig gilletje gehoord : DIE GAAN DIE OPETEN MAMA!! HAAL DIE DAARUIT!! 
Toen we even voor de aquarium stonden, ze zag dat de visjes vredelievend naast elkaar zwommen en ze dus terug wat kalmeerde, konden we verder ;-) 


En zo was er in elke wereld wel iets ... was het niet mijn dochter die gilde, dan was het wel mijn zoon die riep. Alles hadden ze gezien... de reuze vogelspin, de zeesterren, dory en nemo ( uiteraard, daarvoor zijn we naar daar gegaan ;-) ) maar vooral de reuzen vielen in de smaak. 


Vlak voor het ballenbad kom je in de haaientunnel. Je loopt als het ware doorheen het aquarium. Verpleegsterhaaien, gitaarroggen en murenes zwemmen boven en naast je door. Maar de grootste joekel was de Reuzentandbaars. De volgende keer we in een meer gaan zwemmen en ze zeggen dat er baars opzit ( de joekel uit bovenstaande foto ), zal ik toch net wat minder gerust zijn :-D
En ja ... dat vergat ik je nog te zeggen ... de vissenjurk moest natuurlijk aan om naar de vissen te gaan kijken! ;-) 


Hoewel het super mooi was, en we veel visjes hebben gezien, waren we wel op 2 uurtjes rond. Dus tijd voor een nieuwe attractie.

Vanmorgen was het weerbericht : Bewolkt tot Zwaar bewolkt ... Daar was op de middag weinig van te bespeuren, dus trokken we richting Park Spoor Noord.


Ik koos een ligstoeltje in de zon, deed de kindjes een bandje aan met gsmnr op ( die bandjes krijg je daar trouwens gratis als je een drankje nuttigt in de Cargo zomerbar ), en klaar...


Na welgeteld 1 minuut stonden ze aan mijn stoel ... Mama ... mogen we nat worden. Ja kindjes, maar niet té.



Na welgeteld 5 minuten vond ik mezelf een slechte moeder ... al de andere kids liepen in badpak en zwembroek door de fonteintjes en de mijne mochten " niet té nat " worden.
Dus al snel liepen die van mij rond in hun onderbroek ... Doe maar mannekes !!! Zalig toch !!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Google Find us on Google+